piątek, 23 stycznia 2015

Czym jest architektura informacji?

Znajomi z mojej pracy zawsze mają problem z określeniem mojego wieku. Gdy po raz kolejny mówię im : mam 20 lat, zaczynają niedowierzać i zaprzeczać, mówiąc, że zachowuję się jak 25, a wyglądam na 23... no dzięki :)

Mam 20 lat i studiuję na II roku .
Zapytana o moje studia, spotykam się z serią pytań zaczynających się od : "co to?" Nie da się nie zauważyć, że prawie nikt nie wie, czym jest architektura informacji i naprawdę się temu nie dziwię.

Architektura informacji- to sztuka oraz nauka organizowania i etykietowania w celu wspierania użyteczności informacji

 Dla mnie architektura informacji to porządkowanie informacji, które zostały niezbyt dobrze przedstawione, to prezentowanie informacji w najczytelniejszy sposób, to projektowanie i programowanie stron internetowych, aby były jak najlepsze w obsłudze, to badanie rynku seo, social media i webwriting.

To stosunkowo nowa dziedzina wiedzy, dlatego najczęściej językiem przewodnim w dziedzinie AI jest język angielski. Zasoby literatury są dosyć niewielkie, a te już istniejące wciąż się zmieniają tak jak zmienia się internet.



Lubię swój kierunek studiów. Moi starsi znajomi często dziwią się, że mam takie, a nie inne przedmioty- w ich miejscach pracy często  poszukiwani są ludzie, którzy znają się na pozycjonowaniu serwisów internetowych itd. Teraz lubię go nieco mniej, mam sesję, sporo projektów i raportów do oddania :)

Jasne, można twierdzić, że jest to kolejny wymysł kadry uczelnianej, której jedynym celem jest pozyskanie nowych studentów. Nie do końca się z tym zgodzę. Może dlatego, że architektura informacji jest nowym kierunkiem studiów licencjackich występującym na dwóch uczelniach w Polsce ( Kraków, Gdańsk). Moja kadra wykładowców to w większości ludzie z pasją, którzy swoimi zainteresowaniami naprawdę potrafią zarazić. Mimo wszystko moje serce bije bardziej w stronę dziennikarstwa i to chyba wokół niego wolę skupić swoją uwagę na studiach magisterskich :)

8 komentarzy:

  1. Dużo ciekawych informacji o, których nie miałam pojęcia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. A jakie masz przedmioty? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pozycjonowanie serwisów internetowych, badanie użytkowników informacji, projektowanie grafiki, systemy nawigacji i etykietowania, webwriting, humanistyczne aspekty internetu ( nie wymieniłam języków i podstawowych rzeczy) :)

      Usuń
  3. SUper post! Bardzo ciekawe informacje. Hah ja mam 29 lat a mi mówią, że wyglądam na 25 a zachowuję się na 23 :( nie wiem co gorsze ;) Pozdrawiam

    http://joannok.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
  4. Uczelnie musza dostosowywać sie do zapptrzebowania na rynku. Uważam ze kierunek ciekawy a najważniejsze ze ci się podoba

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszę architektura to wiem, że zaraz zaczniemy rozmawiać o rysunkach. Na pewno będzie Ci wygodniej pracować, rysować poza domem, komfortowo, co do studiów to na kierunku http://www.wseiz.pl/en/studia/wydzial-architektury/budownictwo na pewno byś się sprawdził.

    OdpowiedzUsuń